http://www.skupifestival.org.mk/mk/Index
,,ТАТКО МИ ГО САКАШЕ АДОЛФ” ТЕАТАР ЃИЛАНЕ – КОСОВО
„Татко ми го сакаше Адолф“ ги истражува првите десет години по Втората светска војна, по големиот историски Албански пресврт, каде времето е артикулирано преку специјален диоптер, за разлика од книжевната сметка на оваа ера во нашата проза. За време на десетгодишното владеење на Таткото, можеби 1945/1955, кое е полно со поделени сцени, публиката патува заедно со Таткото во жив филм, оди низ нео-реалистичен документарен театар; нараторот, додека тече филмската лента, намерно ја замаглува границата меѓу реалното и фиктивното, прави пародија на приказната преку изобилни сведоштва, ја прави иронична и негувана околината, атмосферата, луѓето …
Дел од нашата историја. Приказна во приказна.
Претставата „Крал Иби“ е дело кое го спојува ваудевилскиот жанр со вулгарен, развратен хумор, кој резултира со покажување на злобната страна на човечката природа преку нов комичен акт.
Претставата е направена спонтано, речиси како борбен крик, како единствено средство на актерите да го изразат нивниот став во околина која ја третира уметноста како паразитска форма и се труди ја за загуши и избрише.
Претставата првично е одиграна во напуштена фабрика за цигли, на безживотна земја и нечистотија, која изгледа постапокалиптиќно и метафорички ја претставува денешната планета. Актерите се сместени во инсталацијата на скулптурата на еден од најталентираните современи уметници, Виктор Киш, додека атмосферата е надополнета со филмовите на Срѓан Чешиќ и Џонатан Инглиш, како и екстравагантните и инвентивни костими на Тијана Павлов. Музиката е компонирана од Немања Аќимовиќ, која, заедно со другите компоненти на новото читање на познатата претстава, не носи во светот на новиот, апокалиптичен Иби.
Крал Иби го поставуваме како изведба на перформансот, преку кој сакаме да го изразиме нашето мислење за тоа што се случува во модерниот свет: војни, бегалци, човекови права и слободи, медиуми, морал, измами, алчноста на моќните, авторитет, пари, диктаторство, класни разлики…
3 ,,ХАММ-ЛЕТ / СТУДИЈА НА НЕНАСИТНОСТ”
МAЛАТА КОМПАНИЈА НА МАГНОЛИЈА – ТОРИНО, ИТАЛИЈА
4 ,,ОПАСНИ ВРСКИ “
ДРАМСКИ ТЕАТАР ПЛОВДИВ „НИКОЛАИ О. МАСАЛИТИНОВ“ – ПЛОВДИВ, БУГАРИЈА
27/10/2018 20:00 MКЦ – Сала Фросина
Ова е приказна за аристократите на ренесансата „заглавени во мочуриште на здодевност“. Нивниот начин за да излезат од тоа е преку потсмевање на романтичните воздишки на другите – тие вешто ги заведуваат со ветувања и потоа ги фрлаат во вечно каење за направениот грев… сè до катарзичниот момент на одмазда, кога самата нивна игра ќе ги убие.
Мила Роберт, Мариа Бакалова, Константин Еленков, Кристиан Негалов, Александер Секулов, Јавор Карагитлие
5 ,,МАЈКА И ДЕТЕ “
М.А.М. ФОНДАЦИЈА – ТИРАНА, АЛБАНИЈА
6. ,,БРАШНОТО ВО НАШИТЕ ВЕНИ”
ЈУ САРАЕВСКИ ВОЕН ТЕАТАР САРТР – САРАЕВО, БОСНА И ХЕРЦЕГОВИНА
,,ОКУПИРАЈ СЕ”
НЕЗАВИСЕН ТЕАТАР „ПРОЕКТ ЧЕКАЛНА“ – КЛУЖ-НАПОКА, РОМАНИЈА
Зависноста е форма на адаптација на социјални дислокации кои се повторуваат. Повеќето луѓе живеат на работ на ропството предизвикано од нивното деструктивно однесување, од една страна, и целосна свесност и недостаток на поврзаност, од друга страна. Врз основа на книгата „Во царството на гладните духови“ од Др. Мате Габор и неговото поле на истражувања, кое го поткрепува искуството на многу експерти, претставата „Окупирај се“ се обидува да најде одговор на прашањето: што претставува зависност и што можеме да направиме откако ќе ја идентификуваме. Употребувајќи разни и комплексни театарски форми, групата на „Проект Чекална“ нуди индивидуален внатрешен поглед кој може да го смени вашиот поглед на работите кој се однесува на вашите зависности.
М. Петрески