-
ДРИТРО КАСАПИ – РЕЖИСЕР
2004: Народно позориште – Сараево, Босна и Херцеговина:
премиерна постановка на драмата Ревизор од Николај Васиљевич Гогољ.Дипломира на отсекот за театарска режија на Факултетот за драмски уметности во Скопје (1999). Уметнички директор е на Детскиот театарски центар.
Селективна театрографија: Златни лисја (1997); Роберто Зуко (1999); Утрешниот рај (2000).
Режии надвор од Македонија: Euralien-Asylum од Горан Стефановски (Интеркулт, Стокхолм, Шведска, 1998); Лас Вегас од Филис НагиНина, приказна за мене и Нина Симонво Јунити театар, Ливерпул премиерата беше на 29 ОктомвриНина, приказна за мене и Нина Симон, моментално во Јунити театар нудиедна поинаква перспектива на наследството на Нина Симон и епросто кажано извонредна пертстава.Во режија на овој перформас/претстава стои Дритеро Касапи од Македонија, а веќе подолго време работи и живее во ШведскаНина Симон. Пеачка. Артистка. Борец за слобода. Активистка.Реакционерка и некои можеби би рекле/ќе речат револуционерка. Некоиможеби ќе речат дека неjзиниот живот не вреди само да се проучува, тукуда се апсорбира, да се вдише и издише како и другите биможеле да имаат корист.Дека нејзината музика беше инспиративна, восхитувачка и – во еденисториски период кога се водела сурова борба против граѓанските права несамо во САД туку насекаде во светот – храбра е неоспорно инеизбришливо.Факт е и дека остави траен печат на оние што ја слушнаа, a дека остависвоја трага и врз Жозет Бушел – Минго, a тоа е очигледно од моментот когастапува на сцената како Жозет до моментот кога повторно ја напушта –доловувајќи една блескава, срцепарателна изведба на дел од прекраснитепесни на Нина Симон – се уште како себеси.Тоа е нештото што се истакнува во оваа претстава со песни. Во ниеденмомент не се обидува да го имитира оригиналот туку зборува за Жозет инејзините искуства додека растела со Нина Симон во позадина и настаните од нејзиното минато запишани на табла.Да, на моменти е провокативна и на моменти е нелагодна за гледање.Одлично. На моменти е непријатна тема, но квалитетниот театар треба дапредизвика нелагодност. Да не натера да мислиме. Да не натера да гипроцениме другите, исто така, како што се проценуваме себеси. Тоа енештото што Нина почнува да го прaви и токму тоа го постигнува.Изведувањето на песните – и брилијантното музицирање на музичаритедаваат одлична подлога со Бушел Минго која цело време професионално јаодржува контролата. Погледнете го ѕидот на сцената десно додека таа јапее „ I love you Porgy“ и пробајте да се убедите дека сенката на Нина е таашто го води уметникот напред, а не самата Нина. А што се однесува до„Mississippi Goddamn“, суштината би требало да се провери какопрашање на добросостојба и сигурност. -
Со осветлување и сценографија што одговараат на било која продукција на Вест Енд, вклопувајќи се подеднакво и каде што треба и каде што не треба, изведба на која што тешко дека некаде и некогаш некој ќе може да и парира, Нина: Приказна за мене и Нина Симон зрачи со стил од прв до последен момент.http://www.purplerevolver.com/
